هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

دو روی یک سکه

دیروز غروب قرار بود به دعوت یکی از دوستان هنرمندم در یک نشست با اهالی موسیقی شرکت کنم مکان تشکیل جلسه فرهنگسرای شهید بهشتی میناب بود در راه آمدن به این فکر می کردم که هدف تشکیل این جلسه باید  چه موضوعی باشد لحظه ای هم خودم را سرزنش می کردم که چرا بیشتر کنجکاوی نکردم.

مدتها بود به فرهنگسرا نیامده بودم جلو در آقای عسکری نوازنده وآهنگساز خوب مینابی که هماهنگ کننده این جلسه بود را دیدم و در ادامه دوستان دیگر:سراجی و تراهی و...

جلسه در اتاق رییس ارشاد برگزار شد و این بر تعجب هر چه بیشتر من افزود بعد از صحبت یکی -دو نفر تازه فهمیدم هدف از برگزاری این نشست تشکیل یک گروه موسیقی مستقل!!! است...

نوبت من رسیده بود باید صحبت می کردم: موسیقی در شهر ما دو روی یک سکه است روی اول بضاعت موسیقی میناب است که توانمندی آن بر هیچکس پوشیده نیست در گستره موسیقی هرمزگان سهم میناب حضوری قابل توجه است حضوری که همواره با نوازندگان چیره دست وخواننده های توانا همراه بوده است بسیاری از سازهای موسیقی بومی این منطقه در میناب ریشه ای عمیق و استوار دارند بسیاری از چهرهای مطرح امروز موسیقی هرمزگان از دامن این خاک هنرمند خیز برخاسته اند:قنبراحمد رضاصادقی و....

اما روی دیگر سکه چیز دیگریست:بر خلاف توانمندی موسیقی میناب به لحاظ استعداد ؛جایگاه سخت افزاری آن بسیار سست و متزلزل است این شهر تاریخی با این قدمت در موسیقی هنوز برای برگزاری کنسرت موسیقی پاپ با مشکل مواجه است سالن مناسبی برای تمرین گروه های موسیقی مهیا نیست استودیو برای ضبط که بماند به جای خود و....

تا به خودم آمدم دیدم ای دل غافل ...دوباره نشسته ام پای درد...به چهره تک تکشان که نگاه می کردم می توانستم ادامه این قصه را به خوبی بخوانم اما دیگر ...باز باید  آنها را به دلهای عاشقشان واگذار  می کردم تا صبوری کنند...صبوری ...صبوری ...

نظرات 2 + ارسال نظر
پترات / حرف مفت سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:49 ب.ظ http://paterat.blogsky.com/

سلام همشهری من ... از لطف شما ممنونم در ضمن تولد هرمز نو هم مبارک ... ۱۰۰ سال به روز باشی ... به پترات / حرف مفت هم لینک شدید ...

جاسم تمیمی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:19 ب.ظ http://soojeh.blogsky.com

سلام
خسته نباشی
پیروز و سر بلند باشی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد