هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هم اندیشی مدیرکل صدا وسیما با هنرمندان / کنسرت اسحاق احمدی

عصر روز چهارشنبه  ساعت چهار به دعوت مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس  برای شرکت در جلسه هم اندیشی او با هنرمندان استان به اتفاق دوست هنرمندم «رضا بهنامی» به ساختمان صدا وسیما رفتیم.

 

1)      وقتی به درب ورودی صدا و سیما رسیدیم «رضا کمالی» هنرمند خوش ذوق بندرعباسی به استقبال مان آمد و ما را به محل تشکیل جلسه راهنمایی کرد و هنرمندان میهمان تازه یکی یکی از راه می سیدند

     2)محل تشکیل جلسه یک اتاق کنفرانس بود که تنها ظرفیت پذیرش چهل صندلی را داشت. اکثر دعوت شده ها گیسو سپیدان این دیار بود .هنرمندانی که شاید سالهاست خارج از گود نشسته اند معتمدی(پدر تئاتر هرمزگان) ، نیکرام ،حبیب زاده،فاضلی،بلوچی و...پیشکسوتان تئاتری بودند .توحدی وامینی از حوزه موسیقی بودند ودر زمینه شعر به جز من ویکی دو نفر دیگر مسعود فرح آمده بود

   3)به جز مجتبی زاده مدیرکل صداوسیما ،امیرزاده مدیرکل ارشاد هم آمده بود و در ابتدای جلسه چند دقیقه ای را صحبت کردند. مجتبی زاده را آدم فروتن و صمیمی دیدم ایشان با صبرو حوصله ای مثال زدنی به صحبت های هنرمندان گوش می داد و پشت سرهم مطالب مطرح شده را یاداشت می کرد.

    4)هنرمندان پیشکسوت که گویا دل پری داشتند دوست داشتند از هر دری سخن گویند از سالهای انزوا و گوشه گیریشان، جوانانی که اصالت خود را فراموش کرده اند و مطالب بسیار دیگری که نمی توانست در حوزه کار صدا و سیما باشد البته شاید بعضی از این درد دل ها کنایه به حضور امیرزاده مدیر کل ارشاد بود که در این جمع حضور داشت.

  5) توحدی مسئول انجمن موسیقی بندرعباس بسیار گرم وبا حرارت صحبت کرد و از ناملایمتی ها با اهالی موسیقی گله کردن . مسعود فرح پخش سریال گارد ساحلی را توهینی به تمام هرمزگانی ها دانستند و نعیمی هم از رکود مسند سازی در سالهای اخیر گه کردند

  6)سه محور اصلی در نقد برنامه های صدا وسیما به نوعی در حرفهای اکثر هنرمندان مشخص بودند اول فاصله داشتن هنر به معنای واقعی خود در برنامه های مختلف ، دوم بی توجهی به موسیقی اصیل هرمزگان و سوم عدم حضور هنرمندان واقعی در برنامه های مختلف صدا و سیما.

  7) اگر چه این جلسه چهار ساعت و نیم به درازا کشید اما باز هم حس می شد حرفهای بسیاری نا گفته ماند که البته پشنهاد شد در جلسات آتی کمیته های تخصصی تشکیل شود و هر حوزه ای با حضور هنرمندان رشته خود تشکیل جلسه دهند

 

 

برگزاری اولین کنسرت «اسحاق احمدی» باعث شد پنجشبه شب را هم به بندرعباس بیام و برای شرکت در این کنسرت  که برای سانس دوم آن بلیت داشتم ساعت  نه شب به سالن غدیر رسیدم زحمت تهیه بلیت را دوست شاعرم «کرامت بلالی » کشیده بود .

 

1)      شروع سانس دوم با تاخیر چهل دقیقه ای همراه بود که البته با برنامه ریزی ما ایرانی ها چندان تعجبی ندارد ظرفیت سالن چهارصد نفر است که تقریبن پر شده بود و استقبال نسبن خوبی از این کنسرت بعمل آمده بود.

2) و قتی برای شروع سانس دوم  در حیاط مجتمع غدیر منتظر شروع کنسرت بودم محمد ذاکری از دوستان بسیار قدیمی ام را دیدم ذاکری از شاعران تقریبن هم نسل خودم است که من همواره او را در شعر هرمزگان یک استثنا دانسته ام او نفر اول شعر دانش آموزی کشور شده است و مثنوی معروف او(روح باران خورده کوهیم ما      نسل جنگل های انبوهیم ما...) به زودی از خاطر دوست داران شعر وادبیات نمی رود البته ذاکری سالها ست که ظاهرن شعر نمی گوید اما او همچنان در سایر حوزه ها مانند نقد قلم می زند

3) اکثر شرکت کنندگان از نسل جوان بودند و البته از علاقه مندان به موسیقی هرمزگان ، دوستداران اسحاق احمدی از سایر شهرستان های استان هم حضور پررنگی داشتند بسیاری از همشهریان مینابی خود را در این شب دیدم

4) سیستم صوتی و تصویر برداری  نسبتن خوب ، نوازندگان خوش ذوق و البته جوان همگی حکایت از تلاش گروهی  برای یک اجرای مناسب داشت.

5) البته من موسیقی را ذوقی دنبال می کنم به همین دلیل نمی توانم نظر چندانی درباره کیفیت اجراها به اصول موسیقی  بدهم فقط می توانم این را بگویم به عنوان یکی از دوستداران موسیقی از ترانه های بندری اسحاق بیشتر لذت بردم.

6)خلا یک متن خوب مانند بسیاری از ترانه های هرمزگانی در ترانه های اسحاق هم به چشم آمد شعرها گاهن به اندازه ای ضعیف بودند که موسیقی و آهنگ سازی بسیار قوی هم نمی تواست کمترین حسی را انتقال دهد.

7) نوازندهای توانا بدون شک می توانند زمینه ساز یک اجرای خوب  باشند حضور نوازندگانی مانند علی عرب وکریمی (نوازنده عود)  توانسته بود به کیفیت مطلوب اجراها کمک کند.

 

نظرات 32 + ارسال نظر
سنگار شنبه 8 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:39 ب.ظ http://nematollah.blogsky.com

سلام
ممنون از حضورت .
اطلاع رسانی جالبی بود. اتفاقآ تازه یادم هند که مواسته برم کنسرت آقای احمدی ولی مثل ایکه دگه دیرن .

سارا یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 ق.ظ http://www.raniaprincess.blogsky.com/

سلام استاد

خوشحالم کردین که به وبلوگم سرزدین!

پاینده و پیروز باشید (:

sepideh یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ق.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام دوست عزیز، خسته نباشی . . .

دلتنگ ناصریا آپدیت شد با :

بی تو به سادگی کدام صدا بنازم ؟؟؟

همراه با تصاویری از مزار ناصر عبداللهی ...

www.deltange-naseria.blogsky.com

٭٭٭ جاوید یاد و نام ناصریا ٭٭٭

موفق باشی . . .‌ . .

بدیس یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 ساعت 05:57 ب.ظ http://aask.blogsky.com/

سلام خیلی جالب توصیف اتکرده الحق که جای خیلی از گپتروی هنر استان بخصوص شهرستونو تو ای جلسات خالین ولی همی هم غنیمتن وبه فال نیک اگریم .

مهرگان دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
کار خوبی میکنید ....اطلاع رسانی

موفق باشید

شهرزاد سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:47 ب.ظ http://gapeshoo.blogfa.com/

سلام دوست عزیزم

به روز هستم تشریف بیاورید

خورَک چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:32 ب.ظ http://khourak.blogsky.com

لازمه ی زنده موندن یک فرهنگ این که کسی یا کسونی براش ارزش قائل بشن و حاضر بشن بهای ای تداوم بپردازن. آیا مه و شما حاضریم ای بها بپردازیم؟ آیا آقایون روسای صدا و سیما و یا ارشاد حاضرن ای بها بپردازن؟

"آغا سر کارت برو، چایتو بخور، حقوقتو بگیر و آسته برو آسته بیا که گربه شاخت نزنه".

بگه غیر از این؟ رئیس اتات، معاون اریت، ای یکی بر کنار ابوت، او یه تا اتات رو پشتمو سوار ابوت و و و ....ما هم از همه جا بی خبر نشتیم و انالیدیم....و وکتی هم که حال ناله کردن مُنین پشت سر هم بد و بیراه اگفتیم.


خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیرش به دست خویش بنوشت

به آن ملت سر و کاری ندارد
که دهقانش برای دیگری کشت (اقبال)

بله دوست و همشهری عزیزم، ادنم که دلسوزی ولی:

چه جای گل که درخت کهن ز ریشه بسوخت
از این سموم نفس کش که در آشیانه گرفت.

برای رشد و نمو ای باغستان (خارستان) هوای تازه لارمن، هو پاک، و دستی که با داس برای نوازش نیات.

و در آخر، بیشته به خاطر ای که یادی از یکی از استعدادن بر باد رفته و شاید از یاد رفته ی شهرت بکنم:

اگه اوشو هم مث ما نن و متوتا شو اَخا
اگه اوشو هم مث ما سوراغ بی تا شو اَخا
.....
.....
به ما حک شادا داد بزنیم غار بزنیم
اگه نه تا نگینن فحش مون اَدن
وکتی مردیم مث سَغ پشت تلن توش مون اَدن.


زنده بشی

وحدانی چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:45 ب.ظ http://goranaz.blogsky.com

سلام استاد عزیز
ممنون از گزارش زیبا و کامل شما
می شد حضور خودمو اونجا حس کنم

با عکس های جشنواره محیطی خلیج فارس - جزیره هرمز منتظرتون هستم
خوشحال میشم سر بزنید

بنگری پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام استاد گرامی
نخسته ....
دید بسیار خوبی داشتید ...از همه ابعاد گفتید. جالب و عالی بود .
شاد و موفق باشید

انبا میناب جمعه 14 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.ambamiow.blogfa.com

سلا م و نخسته استاد گرامی
بسیار اطلاعات عالی و مفیدی بود
موفق و شاد باشی

دریانیوز یکشنبه 16 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ق.ظ http://daryanews.ir

باسلام خدمت شما ووبلاگ زیبای تان . دریانیوز مدت یکسال است که شما رادرلیست خود قرار داده است و تقاضامنداست شما نیز دراقدامی مشابه دریانیوز را درلیست خود قرار دهید. باتشکر

بنگرى یکشنبه 16 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام استاد گرامی ..
به روزم منتظر تشریف فرمایی شما .

ابراهیم دوشنبه 17 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:56 ق.ظ http://inja-anja.mihanblog.com

سلام برادر عزیز. از گزارش خوبت ممنون. استفاده بردم

روشینا سه‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:57 ق.ظ http://teytakh.blogfa.com/

سلام / خواندم و در مورد نشست صدا وسیما با خود گفتم : گر این ملک است این روزگار / بر تو سپارم ده ویرانه هزار / از حرف و حدیث که بگذریم برادر دلمان شدیدا تنگت شده است ...

کهره سه‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:20 ق.ظ http://kahreh.blogsky.com

ما نفهمیدیم ژدر تاتر کیه ؟الف:استاد رضایی ب:استاد معتمدی البته از هر دو این عزیزان سالهاست که فعالیتی دیده نشده است /کی وچگونه همچنین جلساتی برگزار میشود و ما بی خبریم (منظورم شخص خودم نیست)فکر نمیکنید با حضور در چنین جلسه ای به دیگر هنرمندان توهین کرده اید.ایا اقایان عطایی قویدل پشتکوهی سایبانی ارمات بندری انصاری گارگران و خیلی از زحمت کشان واقعی امروز هنر استان نباید در چنین جلسه هایی حضور داشته باشند(الیته شما حق دارید که همانگونه که دوست دارید رفتار کنید واین مطلب فقط یه نظر شخصی)

کهره عزیز
مثل اینکه شما خیلی دلتان می خواهد یک طرفه به قاضی بروید...البته چندان مهم نیست که آقای رضایی - که همشهری عزیز بنده است- اول باشد یا آقای معتمدی مهمتر این است که همواره حرمت این دو عزیز به عنوان پیشکسوتان تاتر هرمزگان پاس داشته شود البته آقای رضایی در این جمع نبود ولی طفلکی آقای معتمدی در ابتدای صحبتهایشان برای اینکه خاطر حضراتی مانند شما مکدر نشود گفتند که سالهاست کار تاتر نمی کنند.
از پشتکوهی . آرمات وبندری و...گفته ای که در این جلسه جایشان خالی است و اینکه حضور امثال بنده توهین به این عزیزان است و...البته این بزرگواران از دوستان عزیز بنده هستند و البته در فرصتی که برای بنده دادند به این موضوع اشاره کردم ولی با این وجود هم از شما کهره عزیز پوزش می طلبم هم فردا قبل از جلسه امتحان از آرمات عزیز...پیروز باشید

وحدانی چهارشنبه 19 دی‌ماه سال 1386 ساعت 07:50 ب.ظ http://goranaz.blogsky.com

عرض و سلام و خسته نباشید

با عکس های جزیره ی هزار و یک رنگ و بی نظیر هرمز منتظر حضورتان هست

موفق باشید

دوستداران اسحاق احمدی پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:07 ق.ظ http://eshaghmusic.blogfa.com

سلام دوست عزیزم

وبلاگ دوستداران اسحاق احمدی آپدیت شد

" کنسرت بزرگ اسحاق احمدی دی ماه 86 بندر عباس "

منتظر حضور گرمتون هستم

موفق باشین

چوک سورو جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ق.ظ http://suru.blogsky.com


سلام همشهری عزیز

بعضی وقتها فکر می کنم صدا و سیما و ارشاد جکومتی چه حرفی برای گفتن داره ، چه انگیزه ای دارد که انسانهای مستقلی مثل شما را دعوت می کند که به مجلس تشریفاتی انان تشریف ببرید و بعد از اینکه خیلی از گفتنی ها نا گفته ماند دوباره هرکس به راهی می رود تا دعوت بعدی . البته روز بعد با تیتر درشت در روزنامها یا روزی نامه ها ی استا ن خواهند نوشت همدلی هم اندیشی هنرمندان استان با مسئولین استان و نهایتا با نظام . صدا و سیما استان هم همان شب با اب و تاب تمام از این همدلی یاد خواهد کرد و هنرمندان هرمزگانی را در حالی که بالای سرشان چندین قاب عکس بزرگ اویزان شده نشان می دهد و همدلی انان با عکسهای داخل قاب به بیننده تزریق می کند

البته همان شب بعد از اخبار سریال گارد ساحلی به نمایش در می اورد تا خیال همه راحت کند که این ما هستیم که حرف اخر می زنیم .

سلام خالو
با کمی تا قسمتی از حرفهایت موافق نیسیتم ...حداقل کاری که در این جلسات انجام می شود فرصت نقد و اعتراض به مجموعه هایی مانند گارد ساحلی است...

کهره شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ق.ظ http://kahreh.blogsky.com

از اینکه انتقاد پذیر نیستید ممنون.نظر قبلی من زیاد خوشتون نیومد

سلام کهره عزیز
به گمانم در قضاوتت کمی عجله کرده ای من انتقادی از شما دریافت نکرده ام ...

فریده قاسمی شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:47 ب.ظ http://dokhtekong.blogsky.com/

باسلام
سه پست آخر شما رو با دقت خوندم از بانو سیمین گرفته تا کتاب شعر شما(یک صندلی مقابل دریا) و د رد دل صاحبنظران عرصه هنر .... خوشحالم از اینکه زمینه ای جهت تعامل میان مسولین و هنرمندان فراهم آمده ....

سلام خواهر خوبم
از حضور و دقت نظرتان ممنونم

موسا پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:52 ق.ظ http://dirya.blogsky.com/

سلام بزرگوار
فتوبلاگ دریا به روز شد.

رحیمیان یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
کنسرت اسحق بجز در بعضی مواقع اون در مورد صدا یه کمی اذیت می شد ولی در کل بسیار عالی اجرا شد مخصوصا اجرای خود اسحق.
گزارش شما هم خوب و کامل بود. موفق باشید.

دختر رویدری دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
تشکر از زحمات شما
در پناه حق .

بندرلنگه دات کام سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ق.ظ http://www.bandarelengeh.com

جز گفتن عالی بود چیزی به زبونم نمیرسه تا به وبلاگتون بچسبونم.
امید وارم که با تبادل لینک موافق باشید.

منتظر شما هستم

مهرگان سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام دوست هنرمند
آپم فرصتی شد یادی کنید

وحدانی سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:18 ق.ظ http://goranaz.blogsky.com

سلام استاد گرامی

به روزم
یاد تابستون بخیر ...
پیروز باشید

بنگرى چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:43 ب.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام استاد گرامی..
با موتورسیکلت و موتور سواری هندم طرف ساحل و دریا از اینجا هم عبور امکه رسیدم به محله ئون و کوچه ئون پر از زباله ....
منتظر تشریف فرمایی هستم .
شاد بشین

جغد بندری پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:30 ق.ظ http://joghd11.blogsky.com/

درود

انبا میناب پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ب.ظ http://www.ambaminow.blogfa.com

سلام و نخسته...
با هتلی که همیشه روبرو می شیم هتل پنچ ستاره صدف میناب .... نه .. نه..!!!
هتل یک ستاره میناب..!!
به روزم خوشحال می شم سربزنی
موفق و پیروز باشی .

خمیری دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ب.ظ http://www.khamiri.ir

سلام خسته نباشید.
مطالبتون رو خوندم.

مونا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام-من راجع به خانم ترکمانی سرچ کردم که وب شما مطلبی کوتاه داشت.اگر منو به سمت ایشون راهنمایی کنید ممنون میشم

مرضیه ترکمانی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ب.ظ http://13thrib.blogsky.com

سلام و درود و امیدواری اینکه خوب باشید.
نمی دونم چطور دوباره به این وب لاگ رسیدم..اما دوستان از یاد ما نرفته اند هر چند از یاد رفتگان باشیم!!!
راستی را طرف ما هم بیاید تقریبا همیشه داستانی آماده خوندن دارم.این هم دعوت رسمیه، هم گله، هم درد دل، هم یاد آوری بسیاری چیزها که به نظر می رسه این روزها کمه و فراموش شده که هه چیز از چی شروع شده..یه اتاق کوچیک ته یه فرهنگسرا ..
...وباقی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد