هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

تهران نگاری (۱)

دیروز با پرواز ساعت نه و نیم صبح وارد تهران شدیم.و در هتل لاله که برای مهمان جشنواره شعر فجر در نظر گرفته شده است مستقر شدیم .با مسلم محبی ـ غزل سرای خوش ذوق هرمزگانی ـ اتاق ۲۸۰ هتل لاله را تحویل گرفتیم. ساعتی استراحت و گردشی در عصر آدینه تهران تمام برنامه دیروزمان بود. 

ساعت هشت و نیم صبح حرکت به سمت کتابخانه ملی بود یعنی جایی که قرار بود مراسم افتتاحیه برگزار شود.اولین برنامه مان پس از ورود به کتابخانه ملی پذیرایی مفصلی بود که از میهمانان به عمل آمد بساط چای و نسکافه و شیرینی های رنگارنگ و البته چاق سلامهای شاعران با یکدیگر کاملن داغ بود.  

                 

 افتتاحیه با حضور شاعران و سایر مدعوین حوالی ساعت نه و نیم صبح آغاز شد شعرخوانی تحسین برانگیز محمدعلی بهمنی پس از سخنرانی های متداول جلسه خشک افتتاحیه را به سمت شاعرانگی سوق داد بجز بهمنی چند شاعر پیش کسوت دیگر هم شعر خواندند اما شعر خوانی شاعر چینی به زبان فارسی چیز دیگری بود. 

همه برنامه عصر که از ساعت چهار آغاز شد به شعر خوانی شاعران اختصاص داشت. جلسه با یکه تازی غزل سراها پیش می رفت و از شاعران غیر کلاسیک خبری نبودبالاخره این طلسم شکسته شد و من به عنوان اولین شاعر غیر کلاسیک دعوت شدم تا شعر خوانی داشته باشم البته پس از من دوشاعر دیگر یعنی آقای قاسمی از کرمانشاه و خانم ترنج از اصفهان هم شعر سپید خواندند.جلسه شعر خوانی حوالی ساعت هفت به پایان رسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
دریا یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 ق.ظ


سلام آقای شهر جو
ممنون که ما با اطلاع رسانی ما رو هم در لحظات خودتون شریک می کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد