هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

دایه دلسوزتر از مادر

سخنان جانشین ستادکل نیروهای مسلح در مورد جدا سازی قسمت هایی از استان هرمزگان و تقسیم آن بین استانهای همجواری مانند فارس و کرمان بسیار تامل برانگیز است جناب سردار که مانند بسیاری از هم سلکان خود ورود به هر حوزه ای را برای خود مجاز می داند غم و اندوه توسعه نیافتن بنادر خلیج فارس نگرانش کرده است. شاید او دایه دلسوز تر از مادر باشد و لحظه ای این اندوه جان فرسا رهایش نکند نه جناب سردار!  توجیه شما چندان نمی تواند قابل قبول باشد برای جایگزین کردن این غم و اندوه تصنعی ما می تونیم مدل اصلی اش را پیش پای شما بگداریم تا برای آن چاره اندیشی کنید در همین استانی که شما نگران توسعه نیافتن بنادر آن هستید فعالیت هایی در حوزه کاری شما که به امان خدا رها شده اند اندک نیستند  کاروانهای قاچاق کالا و مواد مخدر سالهاست در این استان  جنوبی جولان می دهند ناامنی اشرار و اوباش باید تا چه زمانی در این استان ادامه داشته باشد؟ و...آیا این ها مواردی برای نگرانی شما فراهم نمی کند؟؟؟؟ 

تجربه معدن فاریاب رودان را هنوز فراموش نکرده ایم فریاد اعتراض مردم هرمزگان و بغض و اشک گارگران این معدن ره به جایی نبرد و این معدن به استان کرمان واگذار شد اکنون بوی همان تراژدی می آید دوباره دست و دلمان می لرزد نکند بازهم...نکند دست های پشت... 

نوشتن و گفتن و حتی فریاد زدن چندان امیدوارکننده نیست آنچه می تواند امیدوارانه در برابر این  توهم نسنجیده کارگر باشد و آن را در نطفه خفه کند پایمردی مسولین سطح اول استان است که جدا از هر وابستگی حزبی و گروهی  در کنار یکدیگر قرار گیرند و مردم هرمزگان را از این نگرانی خارج کنند

 

متن خبر:

به گزارش مهر، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه 20 تیرماه در نخستین همایش نیروی دریایی راهبردی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، ایران را از نظر تاریخی و راهبردی دارای وضعیت و موقعیت ممتازی در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند دانست و افزود:  باید ببینیم با توجه به مؤلفه‌های مؤثر بر ژئوپولیتیک ایران مانند، سواحل طولانی در دریای جنوب، فرصت‌های توسعه راهبردی کشور در این منطقه برای ایجاد توسعه‌ای و نیرویی کدام است.

 رشید با اشاره به اینکه یکی از مسائل اصلی که با رویکرد توسعه ایران در ابعاد مختلف در اختیار است، گفت: موقعیت دریایی جمهوری اسلامی ایران و موضوع تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای است. اما بدون توسعه زیرساختی و همه جانبه نمی‌توان موقعیت ایران را محکم کرد و از طرف دیگر بدون انجام این مراحل نمی‌توان از ایجاد یک نیروی دریایی قدرتمند سخن گفت...

وی با طرح این پرسش که چرا نباید جایی مانند بندر پارسیان را به استان مهمی مانند استان فارس بدهیم تا این استان نیز به دریا دسترسی داشته باشد؟ گفت: آقای رئیس جمهور هم در این رابطه گفتند که قصد داشته تا در سفر استانی این موضوع را عملی کند اما کسانی در بندرعباس در نمازجمعه مردم را تحریک کردند و اجازه این کار را ندادند.

 جانشین ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه ما به رئیس جمهور و شورای عالی امنیت عالی این پیشنهاد را دادیم که برخی از استان‌ها باید به گونه‌ای تغییر کند تا دسترسی به دریا داشته باشند، گفت: چه ایرادی دارد جاسک را به کرمان بدهیم باید کاری کنیم تا استان‌هایی مانند خراسان و اصفهان نیز به بخش‌هایی از سواحل کشور دسترسی داشته باشند؟


نظرات 14 + ارسال نظر
هادی شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام
خوب نوشته ای ومنطقی حرف زده ای
این اقا درباره سینما هم قبلا خیلی افاضات کرده است
خدا حفظ اش کن!!

حامد یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ

من شک ندارم که نوشته اهل فرهنگ بیشتر از اهل مجلس جواب خواهد داد به امید خدا این ها دهانشان را خواهند بست

مجتبا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ب.ظ

درود دروددد

[ بدون نام ] دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ق.ظ

وقتی یک شاعر حرف می زند
همه درختان سکوت می کنند
پس همه پوتین ها باید گوش کنند

سینا سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ق.ظ

سلام
ممنون از انعکاس و حس دلسوزی شما به این خطه

آخه آدم چی باید بگه به اینا با این طرز تفکرشون!!
اینا دلسوز استان کرمان و فارس نیستند خدا میدونه چه برنامه هایی دارند وگرنه اینا فکر این رو نکردند که مگه چند درصد مردم با این گرفتاری وقت دریا و گشت و گذار دارند؟ یا اگه کسی از جاسک با استانداری یا ادارات کل کار داشته باشند فکر نکردند چه مسافتی رو باید طی کنند و چه هزینه هایی رو باید بدهند ؟!!

آدم روانی میشه بخدا

تصمیم کبری سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:11 ب.ظ http://TASMIME-KOBRA.BLOGFA.COM

دست مریزاد



ر د ن سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.dabirinezhad.blogfa.com

دوستان عزیز و دیگرهنرمندان فرهیخته هرمزگان
سلام – میخواستم گله بکنم اما نتوانستم ، یادم آمد که روزگاری براین باور بودیم که پرچمداران هویت هرمزگان فرهنگیان و به ویژه هنرمندان آن هستند، یادم هست که روزگاری گله مند بودید که این استان کسی ندارد نه آدم های سیاسی قدرتمند و یا بهتر بگوییم سیاستمداران راستین و دلسوز که غیرت ایستادن و تلاش کردن برای حقوق مادی و فرهنگی این استان و مردمش را داشته باشند، و معتقد بودیم که این استان مردانی دارد که ادای سیاست مداری را در می آورند وبرای همین نای حرف زدن محکم را ندارند وهیچگاه در آنجایی که باید حرفی از آنها نشنیده ایم اگر خواب نبوده باشند، اینها به راستی به این مردم و فرهنگش پشت کرده اند کت و شلوار می پوشند که خود را مهم و از جنس دیگر نشان دهند اما از دیدن عروسی بندری یا دهل و کسر و یا بردن نام رجال فرهنگی و تاریخی هرمزگان خجالت می کشند که حتا شاید هم ندانند، دیگر از این رجال جعلی که دنبال سهم کوچکی برای خود هستند چه توقعی میرود؟؟؟
حکایت رسانه هم که در این استان مشخص است تعدادی روزی نامه که بیشتر به آگهی نامه و نشریه روابط عمومی ادارات شباهت دارند البته از کوزه همان برون تراود که در اوست
در این میانه دلمان به نسلی خوش بود که برای خودش با کمک فرهنگ و هنر اعتباری ساخته است و میخواهد هرمزگانی دیگرگونه بسازد نسلی که باورش برای ساختن این هرمزگان آگاهی بخشی است و حتا هنرش را فرصتی برای ارتقا این موضوع میداند برای همین بر این باور بودیم که این نسل میداند هرمزگان و فرهنگ آن یعنی چه؟ و اصلا میداند فرهنگ به معنای درست آن چیست پس برای همین توقعمان این بود که به وقت خطرهایی که این استان و فرهنگ آن را دانسته و ندانسته مورد هدف قرار می دهد این نسل و گروه هایش از خود حرکتی نشان دهد.
توقع آن بود که به این سیاستمداران مقطعی نشان دهید که تنها فرهنگیان واقعی هستند که هیچگاه زمان ندارند همیشه هستند میبینند میدانند و میگویند و منفعتی ندارند که به خاطر آن سکوت کنند.
شما که درزمانهای دیگر وحتا فرصتهای نچندان مناسب دست به قلم می بردید و نامه وطومار می نوشتید چرا حالا برچسب سکوت بر زبان زده اید؟؟؟
حالا که هرمزگان در خطرحذف و جعل تاریخی قرار گرفته است چرا میبینید و سکوت می کنید؟؟ حالا وقت گفتن است و نشان دادن اینکه هرمزگان یک نام نیست یک مردم است که بی کس نیست بلکه حداقل هنرمندانی دارد که حرفش را بزنند، حالا که هرمزگان در توهم چند تکه شدن است باید این توهم را زدود و از آبروی فرهنگی مان دفاع کنیم تا فردایی نیاید که شاید دیر باشد.
به کدام مصلحت سکوت کردهاید یا از کدام تهدید ترسده اید که برای اهل فرهنگ تخریب هویت بدترین تهدید است.
یک نامه ، یک طرح ، یک نمایشگاه ، یک نظر ، یک مطلب کمترین کاریست که شاید بتوانیم برای بودن هرمزگان بکنیم.
رضا دبیری نژاد

دبیری نژاد عزیز...امیدوارم کسانی که مهر سکوت بر لب گرفته اند مطلبت را بخوانند تا شاید به خود آیند

میناب تکنیک سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ب.ظ http://minabtechnic.blogfa.com

سلام

گویا سردار فراموش کرده که در سالهایی نچندان دور (هشت سال دفاع مقدس را می گویم) دلاور مردانی از هرمزگان همرز و همسنگر او بوده اند. چگونه است که وی ما را مردمانی ضعیف می خواند؟؟
جناب سردار شما که از خطه جنوب و خوزستان هستید چرا اینچنین می گویی؟؟؟
اگر واقعا خوب می فرمایید پس از خوزستان هم سهمی برای کهکیلویه و اصفهان و ایلام و کردستان در نظر بگیرید تا آنها نیز به دریا دسترسی پیدا کنند.

تاریخ را ورق بزن، انگلیسی ها و پرتقالی ها را چه کسانی از این خطه راندند؟؟
تاریخ را ورق بزن
شما هرمزگان را ضعیف می دانید؟؟
لابد کرمان و فارس را قوی می دانید؟؟
کاش می دانستید مردمان سخت کوش جنوب کرمان در شهرستان های کهنوج و منوجوان و قلعه گنج و .... هنوز برای تامین نیازهای زندگی خود همه هفته راهی بندرعباس و پنجشنبه بازار میناب می شوند. لابد اطلاع ندارید که جنوب کرمان در کپر هستند و آب را باید از سوارخ های های ته دره ها جمع آوری کنند. لابد خبر ندارید که فارس هنوز استاندار ندارد. لابد خبر ندارید که خشک سالی امان مردم جنوب فارس را بریده
......

اگر آنان قوی هستند لطفا بگویید مشکلات خود را حل کنند و کاری به حد و مرز هرمزگان نداشته باشند.

محرومیت هرمزگان نتیجه چیست؟؟؟

سردار در زمانه کنونی که کشورهای حاشیه خلیج فارس داعیه مالکیت خلیج تا ابد فارس را دارند به صلاح نیست که اینچنین سخنانی در کف جامعه منتشر شود.برای ما سخنان رهبر عزیزمان فصل الخطاب است که می فرماید به دنبال اتحاد مردم عزیز ایران باشید نه اینکه جدایی قومیت ها را فریاد بزنید.

سارا ادیب چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ق.ظ

یکی باید دهن این دلال تجزیه را گل بگیرد

میناب تکنیک جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 ب.ظ http://minabtechnic.blogfa.com

هرمزگانی عزیز و غیرتمند.

شما را برای خواندن مطلبی مهم در خصوص استان مان دعوت می کنم.

حتما مطالعه کنید و به دیگر هم استانی ها اطلاع رسانی کنید.

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.sina-arman.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی دارین
اگه مایل باشین با هم تبادل لینک کنیم
اگه مایل بودین پیام بدین

مهران میرزاپور شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ق.ظ http://astrodownload.blogfa.com

سلام. وقتی که انسان های تحصیلکرده و دلسوز استان از کار سیاسی گوشه میگیرن و از همون اول کسایی که توی سیستم چاپلوسی رشد کردن و برای ترقی استان دارای دید و سواد کافی نیستن زمام امور رو به دست میگیرن .متاسفانه باید شاهد از این دست توهین ها(واقعا توهین کرده سردار حتی اگه با این وضع محرو میت استانمونم نگا کنیم بندرعباس از کرمان سرتره)باشیم.اما من به اینده امیدوارم باید نسل به نسلمون رو اگاه تر کنیم تا هرمزگان زیبا جایی باشه برای بالندگی فرزندانمون.

م- رام دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ق.ظ

همه فهمیدند که استان هرمزگانی ها اگر حقشان را کسی بخورد وتوی سرشان هم بزند صدایشان در نمی اید .این هم می خواهند به همه ی حق خوری ها اضافه کنند دوستان دست اندرکار باید به هوش باشند. از شما هم که این خبر را بازتاب دادی ممنون . تشکر

جلیل س یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ

با سلام:
خدا کند مسئولین بومی از خواب خرگوشی بیرون آیند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد