هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

سردخانه

   با تفنگی روی شانه و کلاهی بر سر

  عکس تمام قدش بر دیوار است

  جفت گنشکک مست از معاشقه

  دهانی پنهان و کلماتی مچاله در گلو

  این جماعت حیران را به عکس گشانده بود

  باید به دقت نگاه کرد

 عصر پنجشنبه آخر همین ماه بود

  پیراهن زدی بر تن

  تن در گودی گشو

  باید این عکس ها را مرور کرد

  ******

  مثلا در همین لحظه با عطسه ای

  پایین کشانده بود خودش را از عکس

  از دیوار...از اتاق...

  از سنگینی دولول روی شانه اش

  ******

  درست پنجشنبه آخر همین ماه بود

  در عکس بوی تند باروت

  بر دیوار شکل وارونه دولول

  از پنجره گشوده اتاق:

  عطر ملایم شبهای مسکو

  در عکس خبری از جماعت حیران نیست

  باید به دقت نگاه کرد:

  شلوار مشکی راه راه

 عطر ملایم شبهای مسکو

  جفت گنشکک مست از معاشقه

  کلماتی مچاله در گلو

  دهانی پنهان

  همه را کشانده بود در گودی گشو

  بوی تند تعفن

  در سرد خانه ساکت بیمارستان.

                                         (یداله شهرجو)   

                               

نظرات 10 + ارسال نظر
لاتیدان دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ب.ظ http://latidan2.blogsky.com/

سرد بود مثل سردخانه
وتوی این تابستان گرم حسابی چسبید
پیروزباشی شاعر

میناب تکنیک شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:09 ب.ظ http://minabtechnic.blogfa.com

سلام

مثل همیشه پر معنا.

رمضانی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام دوست عزیز.

در خصوص جمع آوری شعر میناب پیگیر هستم. اگه چیزی دستگیرم شد خبرتون می کنم.

راستی بی زحمت لینکه مرا از "گروه درسی حرفه و فن میناب" به "میناب تکنیک" تغییر نام بدهید. ممنونم.

ندای بشاگرد یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ب.ظ http://bashagard88.blogfa.com

سلام...............عیدتان میبارک

علی سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ق.ظ http://chokekhoshtip.blogsky.com/

سلام استاد شهرجو

مثل همیشه شعرات قشنگ ودلنشینه با اجازت لینکت کردم

مرسی علی جان

کبری فدوی یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ب.ظ http://tasmime-kobra.blogfa.com

با سلام درود
شعر رو بروی من متفاوتر از شعرهای که از شما خوانده ام با همان ظرفیتهای زبانی اما با این تفاوت که ذهن رابه جالش می کشد واز آن روانی گذشته خبری نیست

اگه اجازه بدین لینکتان کنم

سلیمان یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:15 ق.ظ

سلام پسر دائی عزیز شعر زیبایت را خواندم عالی بود امیدوارم در جهت اهداف رو به رشدت همیشه موفق باشی باعث افتخار و مباهات ماست که اشعار زیبا و پر معنی شما را به همکاران و دوستان خود معرفی کنیم . هنوز افتخار مطالعه هیچ یک از کتابهایت را نداشته ام ولی درصدد تهیه و استفاده از شعرهای پرنغض شما هستم

من الله التوفیق
دوستدارشما پسرعمه ات سلیمان سالاری از قشم

سلیمان یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ق.ظ

با عرض سلام خدمت پسر دائی گرامی
شعر جزیره در حاشیه متنت حرف نداشت امیدوارم همیشه همینجور در روند رو به رشد باشی . از دیدار اخیرتان بسیار خرسند شدم و امیدوار هرچه زودتر این مهم دوباره اتفاق بیفتد تا بتوانم یک جلد کتاب اشعارت را ازت بگیرم .
من الله التوفیق
پسر عمه ات از قشم

ماهی گیر سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ http://mahigirali.persianblog.ir

سلام
مطالبی که فرموده بودید تهیه شد و بزودی بدستان خواهد رسید

محمدامین توکلی جمعه 27 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ

باسلام و خسته نباشی اقای شهرجو شعر شما بسیار زیباست. یکخواشی دارم اگه میشه سوالات نهایی هم بزاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد