هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

اوفقط یک معلم ساده ادبیات بود

یکی از واژه ایی که در این چند روز اخیر بسیار تکرار می شود بدون شک واژه معلم است هفته ی بزرگداشت معلم بهانه ی خوبی بود تا در این روزها این واژه دوباره سر زبان ها بیفتد. معلمان به همدیگر پیامک تبریک بدهند احیاناً دانش آموزان از معلمشان تقدیر کنند و بالاخره بعضی ها هم از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این واژه استفاده های آنچنانی کنند.

هنوز هفته ی معلم تمام نشده است گرچه آن شور وشادابی روزهای اول هفته دیگر دیده نمی شود کم کم  دارد فراموش می شود تا سال دیگری بیاید و باز هم این بهانه ی  بسیار خوب عقده گشایی کند دوباره این واژه تکرار شود دوباره پیامک ها ردوبدل شود و دوباره از آب های گل آلود...

امروز یکی از روزهای هفته ی معلم بود،باید صبح زود از خواب بیدار می شدم صبحانه می خوردم لباس می پوشیدم و به موقع از خانه خارج می شدم تا به مراسم تدفین برسم راه مراسم طولانی بود باید عجله می کردم ممکن است به مراسم تشیع و تدفین نرسم ،این هفته هنوز هفته ی معلم است و او یکی از معلمان خوبمان بود که بدون شک پیامک های تبریک بسیاری برایش ارسال شده شاید در آن سال ها برایش بزرگداشت گرفته اند اما نه...غلام رنجبرسُنگی اهل این حرف ها نبود ساده و بی شیله پیله بود او فقط یک دبیر ساده ادبیات بود و بس.

امروز که یکی از روزهای هفته ی معلم است دارم از بهشت زهرای باغو می آیم مراسم تدفین همکار خوبمان غلام رنجبر بود او  را به خاک سپردیم البته فقط خودش را ، خاطراتش را با خودمان آورده ایم هر کس هر چقدر می توانست این خاطرات را با خودش آورده است ،چقدر زیاد بودند این خاطرات...

خیلی از هم سن و سالی های من که این روزها هفته معلم را گرامی می دارند غلام رنجبر را یادشان هست او ادبیات درس می داد البته با روش خودش ، او ادبیات را نه با علمش بلکه با دلش درس می داد همیشه لبخندی را برای استقبالت کنار گذاشته بود و خوشه چینی از دریای ادبیات با خود داشت همیشه با تکه های نابش غافلگیرمان می کرد.

امروز هم البته غافلگیر شده بودیم برای جای خالی اش ،برای تکه های نابش ،برای خنده هایی که دیگر نمی بینیمشان و بالاخره برای جای خالی اش در دفتر مدرسه طالقانی میناب...

دارم از بهشت زهرای باغو برمی گردم به سوالات ادبیات فکر می کنم تازه یادم می افتد درست در همین روزها با غلام رنجبر برای طراحی سوالات هم اندیشی می کردیم و مثل همیشه بهترین نظرها را او داشت  قسمت درک مطلب برای او اهمیت زیادی داشت این را قاسم بهادری خوب می فهمد اما  من هنوز خوب درک نکرده ام هنوز رفتنش را درک نکرده ام درک این مطلب بسیار سخت است فکر می کنم قسمت درک مطلب این سوال را غلام رنجبر طرح کرده است. (پایان)
نظرات 10 + ارسال نظر
راضیه کلانتر دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ق.ظ http://Razie kalantar

سلام
با عرض تسلیت
مثل همیشه متن پر از حرف بود. خیلی خوشم اومد اما افسوس خوردم که چرا یکبار با غلام رنجبر هم کلام نشده ام. همه ی این افسوس ها از کلمات شانه شده ی شما شروع شد. امیدوارم مورد فضل و رحمت ایزد منان قرار بگیرند.

بهشب دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ب.ظ http://behshab.blogsky.com/

من هم اندوهگین شدم از این خبر اگر چه آقای رنجبر را نمی شناختم اما خوب می فهمم وقتی یک انسان مفید و عالم خیلی زود از دنیا برود چقدر سخت است و نارحت کننده.بی شک شاگردانش نارحت ترین هستند.روحت شاد معلم ادبیات.

رزارودینی دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.rozarodini.blogfa.com

سلام
به روزم
بااحترام دعوتید به خوانش شعر.

سامان بختیاری دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://soofia.blogfa.com/

با سلام با خبر انتشار کتابم

مهدیه محدث چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ق.ظ http://www.mirror-m2.mihanblog.com

روحش شاد.... و قرین رحمت الهی

نوروزی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

جناب شهرجو مطلبتان را خواندم . خدا این همکار درگذشته را رحمت کند و به شما که دوست حق شناسی هستید اجر و طول عمر باسعادت عنایت فرماید . نوشته ات خوب بود در حدی که به خودم گفتم کاش به جای شعر بیشتر نثر می نوشتید !

بام میناب چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.minabbam.mihanblog.com

اون تنها کسی بود که با دیدنش احساس دلتنگی نمی کردم .
من یکی از دانش آموزان استاد غلام رنجبر هستم . با این خبر خیلی داغون شدم . خدا رحمتش کند . از شما استاد گرامی هم ممنونم که به این موضوع پرداختید .

راشدانصاری پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ http://www.khaloorashed.blogfa.com

سلام
به ماهم سربزن

مهدیه محدث یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 ب.ظ http://www.mirror-m2.mihanblog.com

سلام. ممنونم از اظهار لطفتون.
لینک شما هم در وبلاگ بنده قرار گرفت.

داداش علی شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ http://chokekhoshtip.blogsky.com/

سلام

روحشون شاد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد