هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

هرمز نو

دلمشغولی های یک جنوبی

تهران نگاری (۵)

...تمام شد.ساعت ۲۱:۱۵ پرواز:تهران - بندرعباس...

تهران نگاری (۴)

بارانی که از دیروز می بارد امروز هم ادامه دارد. از پشت پنجره با ولع تمام به تماشایش نشسته ام آرام و سربه زیر بود طوری که حتی صدای پایش هم نمی آمد فروتنانه آمده بود کنارمان و چشم در  چشم  زل زده بود به... 

همه دارند برای شرکت در مراسم اختتامیه آماده می شوند یک نوع شتاب و اضطراب را می شود در نگاه تک تک شاعران دید.با عجله از کنار یدیگر رد می شوند و آخرین سلامها...آخرین خداحافظی ها...آخرین دیده بوسی ها...آخرین شماره...آخرین آدرس.. 

مراسم ساعت نه و نیم صبح با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت آغاز می شود.باید بروم فکر کنم اتوبوس ها تا چند لحظه دیگر حرکت می کنند. 

تهران نگاری (۳)

برنامه فشرده دیروز عجیب خسته مان کرده بود رها کردن تختوابهای راحت هتل لاله به این آسانی ها نبود اما بالاخره با تلفن های مکرر برای تعجیل آماده رفتن شدیم. 

برنامه نوبت صبح شعرخوانی در مجموعه سرای قلم بود سالن کوچکی که صمیمانه جمع شاعران جشنواره را در خود پذیرفته بود شعر خوانی غزل سرای خوش ذوق آقای دهرویه طراوتی خاص به برنامه داد و در ادامه خانم سلیمی ترانه سرای هرمزگانی هم دو ترانه زیبا خواند اما نقطه عطف برنامه نوبت صبح شعرخوانی شاعر عراقی جلال زنگ آبادی بود شاعری که به دو زبان کردی و عربی شعرهای بسیاری زیبایی خواند و مجری برنامه آقای تاج الدینی هم ترجمه شعرها را می خواند. زنگ آبادی بر خلاف بسیاری از شاعران خارجی حاضر با ادبیات امروز دنیا آشنایی عمیقی داشت و این را می شد به خوبی از شعرهایش فهمید.  

برنامه نوبت عصر شعرخوانی در مجموعه حوزه هنری بود تمام شاعرانی که تا امروز شعر نخوانده بودند امروز موفق به شعر خوانی شدند در این نوبت آثار متنوعی خوانده شد از غزل گرفته تا شعر سپید و حتی شعر ترکی و... 

بازدید از موزه ایران شناسی برای ادامه برنامه امروز پیش بینی شده بود که زیبایی خاص خود را داشت و پایان بخش برنامه امروز هم ضیافت شام در حضور وزیر ارشاد بود.